divendres, 15 d’abril del 2011

L'AEROPORT: PREGUNTES



1.               Quins són els equipaments i l’estructura de l’aeroport (nombre de terminals, nombre de pistes...)?
_ L’aeroport consta de dues terminals; la T1, formada per un sol edifici i la T2, formada per tres edificis, la T2 A, la T2 B i la T2 C.
També hi trobem la torre de control, des d’on es controlen tots els aterratges i tots els enlairaments.
A l’aeroport del Prat, hi trobem tres pistes, dues paral·leles i una diagonal. Les que estan col·locades paral·lelament serveixen o per els aterratges o per els enlairaments, i la diagonal només s’utilitza en vols nocturns, de nit.

2.              Quina és la seva capacitat de vols diaris? Quin ha estat el seu rècord de vols i passatgers?
_ Diàriament, l’aeroport té una capacitat de 80 vols, i majoritàriament els récords s’assoleixen al mes d’Agost, quan arriben a 90 vols diaris.

3.    Quantes persones treballen en l’aeroport ? Quines tasques realitzen?
_ A l’aeroport actualment treballen 10.000 persones, i realitzen tasques molt diverses. A l’aeroport hi ha teballadors per atendre de cara al públic, com ara en els estans d’informació, en els mostradors de facturació, guàrdies de seguratat. Però redera el què veiem quan anem a l’aeroport, hi ha tot una xaraxa de treballadors que ens ajuden, com per exemple, els empleats que treballen a la SATE (sistema automàtic de tractament de maletes), on les nostres maletes són revisades per uns escàners; tots els conductors, ja sigui de cotxes “follow me” (segueix-me), que guien l’avió des de la pista fins el seu aparcament, o els conductors dels “jardinera”, autobusus que ens porten des de l’avió fins a la terminal, en cas que aquest no aparqui amb mode “finger” (tub per on les persones passen de l’edifici a l’avió).




4.             Quantes companyies operen a l’aeroport del Prat? Escriu noms d’alguna companyia d’aviació espanyola i d’altres estrangeres.
_A l’aeroport del Prat operen 100 companyies.

5.              Quina diferència hi ha entre una companyia de vols regulars i una de vols charter? Què és una companyia de baix cost?  Indica el nom d’algunes companyies de cadascun d’aquets tipus.
_ Els vols regulars són els vols diaris, els de cada dia, els que ja tenen hora i dia assignat per sortir, els que les companyies posen a l’abast dels pasatgers; en canvi els vols charter, són els vols llogats, els vols que són demanats per algú i que es contracta per una hora determinada, com per exemple si un equip de futbol no li va bé agafar un avió de vols regulars, doncs contactara amb una companyia de vols charter i demanara un avió per un dia determinat. Una companyia de baix cost, és una companyia que ofereix vols molt econòmics.
Una companyia de vols regulars, seria, Spanair, Iberia, American airlines; i una companyia de baix cost seria Vueling, easyjet etc.


6.              Equipatges de mà i facturats: hi ha alguna limitació de mida o continguts? Indica-les. Què es fa amb els objectes que portes i que no et deixen pujar a l’avió, si ja has facturat la resta d’equipatge.
_ No pots facturar maletes que pesin més dde 20 kg, i tampoc pots portar cap medicament, ni botelles que continguin qualsevol líquid.

7. Quin procés i camins segueix una maleta des de que arribem a l’aeroport fins que la recollim en el destí?
 Quins tràmits hem de seguir si l’equipatge facturat no arriba a destí?. Quina responsabilitat té l’aeroport o la companyia d’aviació sobre els equipatges perduts? Quina estructura hi ha per tal de localitzar les maletes perdudes?

_La nostra maleta, és tractada a la SATE (sistema automàtic de tractament d’equipatge), on es revisa que dugui coses adeqüades i que no en tri cao objecte extrany a l’avió. El trasllat de les nostres maletes el fa una companyia concreta, en cas de que el nostra equipatge no arribés a destí amb nosaltres, hauriem de “queixar-nos” a la companyia que ha fet el trasllat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada